E-1a - Tablica przeddrogowskazowa na autostradzie

Kod produktu
Znak E-1a
Skontaktuj się w celu uzyskania ceny
W magazynie
Tablica przeddrogowskazowa E-1a stosowana jest na autostradach i drogach ekspresowych w celu wczesnego poinformowania kierowcy o zbliżaniu się do początku pasa wyłączania, prowadzącego do zjazdu lub węzła drogowego. Zawiera schematyczny układ pasa głównego z zaznaczeniem łącznicy, strzałkę kierunkową, a także nazwy miejscowości i numery dróg (np. A2, S8). W razie potrzeby mogą się na niej znaleźć również piktogramy obiektów użyteczności publicznej, takie jak stacja paliw, parking czy lotnisko. Dzięki czytelnej konstrukcji tablica E-1a umożliwia kierowcy podjęcie decyzji o zmianie pasa ruchu i przygotowanie się do zjazdu z odpowiednim wyprzedzeniem.

Opis produktu

Tablica przeddrogowskazowa E-1a to znak drogowy kierunku i miejscowości informujący o zbliżaniu się do początku pasa wyłączania prowadzącego do zjazdu z autostrady lub drogi ekspresowej. Zawiera schematyczny układ pasa głównego z oznaczeniem łącznicy oraz nazwy miejscowości, numery dróg (np. A2, S8), a także strzałkę wskazującą kierunek zjazdu. Występuje w dwóch wariantach: E-1a I (1500 m) i E-1a II (500 m) przed początkiem pasa wyłączania.

Tablica E-1a – znaczenie i zastosowanie

Podstawową funkcją znaku E-1a jest wczesne uprzedzenie kierowcy o zbliżającym się zjeździe z autostrady lub drogi ekspresowej. Dzięki temu kierujący może z wyprzedzeniem zmienić pas ruchu, zmniejszyć prędkość i przygotować się do manewru w sposób płynny i bezpieczny.

Na tablicach E-1a umieszcza się:

  • schematyczny układ pasa głównego z początkiem pasa wyłączania i kierunkiem łącznicy,
  • nazwy miejscowości docelowych lub nazwy węzła drogowego,
  • numery dróg (autostrad, ekspresowych, krajowych, wojewódzkich),
  • w razie potrzeby piktogramy obiektów użyteczności publicznej, np. lotnisko, stacja paliw, parking.

Typowa lokalizacja

Znak drogowy E-1a stosuje się wyłącznie na autostradach i drogach ekspresowych. Umieszczane są w sekwencji znaków informujących o zbliżaniu się do pasa wyłączania:

  • E-20 – 3000 m przed początkiem pasa wyłączania (można pominąć, gdy odległość jest krótsza niż 2000 m),
  • E-1a I – 1500 m przed początkiem pasa wyłączania,
  • E-1a II – 500 m przed początkiem pasa wyłączania,
  • F-14a–F-14c – 300, 200 i 100 m przed początkiem pasa wyłączania.

Dzięki temu kierowca otrzymuje kilkukrotne, stopniowe przypomnienie o nadjeżdżającym zjeździe, co znacząco poprawia bezpieczeństwo i płynność ruchu.

Wygląd tablic E-1a

  • Tło niebieskie – na autostradach i drogach ekspresowych,
  • Białe napisy i symbole – oznaczenia dróg, miejscowości, węzłów,
  • Strzałka – wskazująca początek pasa wyłączania,
  • Układ graficzny dostosowany do wysokich prędkości – duży format, czytelne liternictwo, standaryzowane symbole.

Warianty tablicy E-1a

  • E-1a I – pierwszy znak w sekwencji, ustawiany 1500 m przed początkiem pasa wyłączania,
  • E-1a II – drugi znak, ustawiany 500 m przed początkiem pasa wyłączania.

Tablica drogowa E-1a pełni kluczową funkcję informacyjną na autostradach i drogach ekspresowych. Dzięki schematowi pasa wyłączania, nazwom miejscowości, numerom dróg i dodatkowym symbolom ułatwia kierowcom wcześniejsze przygotowanie się do zjazdu, co zwiększa bezpieczeństwo, komfort i płynność ruchu.

Tablice E-1a wykonywane są wyłącznie na indywidualne zamówienie – po przesłaniu wzoru, projektu lub kompletu danych potrzebnych do opracowania tablicy. Cena ustalana jest indywidualnie i zależy od:

  • wymiarów,
  • typu drogi,
  • generacji folii odblaskowej

Dane techniczne

Więcej informacji
Symbol znaku drogowegoTablica E-1a
CertyfikatOznakowanie CE
EN 12899-1:2007
Licofolia odblaskowa I, II, III generacji - w zależności od zastosowanego typu
Działanie wiatruWL2
Czasowe odkształcenie zginająceTDB4
Dynamiczne obciążenie spowodowane zaśnieżeniemDSL0
Obciążenie skupionePionowe PL2, Poziome PL0
Częściowy współczynnik bezpieczeństwaPAF 1
Współczynnik odblaskuRA1, RA2, RA3 - w zależności od zastosowanego typu folii odblaskowej
Odporność na korozjęSP1, Stal, powlekana ogniowo i lakierowana

Opinie

Napisz własną recenzję
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą pisać Recenzje. Proszę Zaloguj się lub Załóż konto