Znaki zakazu

Znaki zakazu z grupy B to znaki drogowe, które wyrażają ustalenia organizacji ruchu w postaci ograniczenia poruszania się pojazdów lub zabronienia wykonania określonych manewrów. Mają one kształt okręgu z czerwonym obramowaniem i białym bądź niebieskim tłem. Jedynym wyjątkiem są tu strefy jak B-43 charakteryzujące się występowanie znaku B na kwadratowym tle lub prostokątne znaki stref ograniczonego parkowania. Znaki z tej grupy pozwalają na zapanowanie nad zachowaniami kierowców ustalonymi przez regulatorów ruchu jak poprzez stosowanie znaków B-1 z tabliczką zabraniającym wjazdu kierowców nieuprawnionych bądź ograniczenie tonażu znakami B-18, B-19 w celu ochrony stanu nieprzystosowanych do takiego ruchu dróg, dobrym przykładem zastosowania są też znaki B-3, B-4, B-5, B-6, B-7 pozwalającej ograniczyć ruch poszczególnych pojazdów w rejonach osiedli mieszkaniowych.

Siatkaview Listaview

45 produkt(ów)

Siatkaview Listaview

45 produkt(ów)

Znak B organizacja ruchu

W przypadku gdy organizator chce w jakiś konkretny sposób pokierować ruch niezbędne stają się znaki B-21, B-22 które zabraniają skrętowi na konkretnym skrzyżowaniu lub B-23 zabraniającym zawracać w miejscach w których może to spowodować konkretne zagrożenie bądź utrudnić i spowolnić ruch na skrzyżowaniu. Niezwykle ważną podgrupą są znaki takie jak B-36, B-35, B-39 zakazujące parkowaniu umożliwiające uporządkowanie ruchu w rejonie osiedli czy głównych dróg na których parkowanie jest niepożądane. Znaki B-33 wprowadzają ograniczenia prędkości a B-25, B26 zakaz wyprzedzania w miejscach uznanych za niebezpieczne. Znaki tej grupy są niezbędne w celu zachowania bezpieczeństwa i regulacji przepisów na drogach publicznych.

Znak B-20

Szczególnym przypadkiem jest znak STOP, który ma kształt sześciokąta i wykonany jest w ten sposób nie tylko żeby zwrócić szczególną uwagę kierowcy przez znakiem, ale żeby był nie do pomylenia przez innych uczestników ruchu. Znak ten zajmuje szczególne miejsce w kodeksie drogowym, zakazuje przejazdu bez zatrzymania się przed wjazdem na skrzyżowanie z drogą z pierwszeństwem. Umieszcza się go także przed przejazdami kolejowo-drogowymi, najczęściej przed przejazdami kategorii „D” bez zapór. STOP widnieje także przed przejazdami tramwajowymi oraz w innych miejscach, w których przecinają się kierunki ruchów. Dzięki swojemu unikalnemu kształtowi został on ujednolicony i jest respektowany w wielu krajach, dzięki czemu kierowcy jeżdżący np. po Europie będą wiedzieć, że należy się zatrzymać, niezależnie od tego, w jakim kraju będą się znajdować.