E-1b - Tablica przeddrogowskazowa przed wjazdem na autostradę

Kod produktu
Znak E-1b
Skontaktuj się w celu uzyskania ceny
W magazynie
Tablica przeddrogowskazowa E-1b umieszczana jest na drogach krajowych w celu wczesnego poinformowania kierowców o zbliżaniu się do węzła prowadzącego na autostradę lub rozpoczynającą się drogę ekspresową. Przedstawia schemat skrzyżowania z zaznaczeniem głównej trasy, numery dróg (np. A1, S7), nazwy miejscowości, a w razie potrzeby także informacje lokalne lub symbole obiektów użyteczności publicznej. Dzięki czytelnemu układowi pozwala kierowcom odpowiednio wcześnie przygotować się do zmiany pasa ruchu i wykonania manewru wjazdu na autostradę.

Opis produktu

Tablica przeddrogowskazowa E-1b będąca znakiem drogowym kierunku i miejscowości stosowana jest na drogach krajowych ogólnodostępnych, aby poinformować kierowców o zbliżającym się węźle zjazdowym prowadzącym na autostradę lub do drogi ekspresowej. Stosowana jest na drogach krajowych i ogólnodostępnych w celu przygotowania kierowców do właściwego wyboru pasa i kierunku jazdy.

Tablica drogowa E-1b – znaczenie i zastosowanie

Główną funkcją znaku E-1b jest wskazanie kierunku wjazdu na autostradę tablica pomaga:

  • szybko zorientować się w układzie pasów i zaplanować zmianę pasa,
  • uniknąć nagłych manewrów i niebezpiecznych sytuacji,
  • zwiększyć płynność ruchu i komfort jazdy na drogach szybkiego ruchu.
  • Dzięki temu kierowca może bezpiecznie przygotować się do zmiany pasa ruchu i wykonać manewr wjazdu.


    Na tablicach E-1b umieszcza się schematyczny plan:

    • schemat skrzyżowania z wyróżnieniem drogi głównej i łącznic,
    • nazwy miast kierunkowych lub węzłów,
    • numery dróg (autostrad, ekspresowych, krajowych),
    • w razie potrzeby – informacje lokalne oraz symbole obiektów użyteczności publicznej.

    Znak drogowy E-1b stosuje się, aby zwiększyć bezpieczeństwo i płynność ruchu dzięki wcześniejszemu przekazaniu informacji o dojeździe do węzła i włączeniu się do ruchu szybkiego.


    Typowa lokalizacja

    Tablice E-1b umieszcza się:

    • na drogach krajowych przed wjazdami na autostrady,
    • przy węzłach, gdzie rozpoczyna się droga ekspresowa prowadząca na autostradę,
    • w odległości ok. 500 m przed początkiem pasa wyłączania.

    Dzięki temu kierowca otrzymuje kilkukrotne, stopniowe przypomnienie o nadjeżdżającym zjeździe, co znacząco poprawia bezpieczeństwo i płynność ruchu.

    Wygląd tablic E-1b

    • Tło zielone – charakterystyczne dla dróg krajowych kierujących w stronę autostrad,
    • Białe napisy i symbole – nazwy miejscowości, numery dróg, dodatkowe oznaczenia,
    • Linie o zróżnicowanej szerokości – droga główna 15 cm (20 cm na drogach ekspresowych), droga podporządkowana 7,5 cm (10 cm na ekspresowych),
    • Strzałki kierunkowe – wskazujące kierunek wjazdu.

    Warianty tablicy E-1a

    • Tablice E-1b współwystępują z E-17a „drogowskaz do autostrady” oraz E-18a „drogowskaz do drogi ekspresowej”, które prowadzą ruch jeszcze przed węzłem.
    • Mogą być uzupełniane tabliczkami informacyjnymi (np. symbolem stacji paliw, parkingu, lotniska).
    • Stanowią element sekwencji informacyjnej dla kierowcy – od zapowiedzi na 3000 m, przez tablice przeddrogowskazowe, aż po oznakowanie wjazdu na pas wyłączania.

    Tablica E-1b to znak informacyjny, który pełni ważną rolę w nawigacji na drogach krajowych. Dzięki schematycznemu przedstawieniu węzła drogowego i wyraźnym oznaczeniom pozwala kierowcom wcześniej rozpoznać kierunek zjazdu, co zwiększa bezpieczeństwo, płynność ruchu i komfort jazdy.

    Tablice drogowa E-1b wykonuje się na indywidualne zamówienie na podstawie projektu/zakresu treści (nazwy, numery dróg, piktogramy, wymiary, folia odblaskowa) – finalny format wynika z doboru grupy wielkości i czytelności.

    Dane techniczne

    Więcej informacji
    Symbol znaku drogowegoTablica E-1b
    CertyfikatOznakowanie CE
    EN 12899-1:2007
    Licofolia odblaskowa I, II, III generacji - w zależności od zastosowanego typu
    Działanie wiatruWL2
    Czasowe odkształcenie zginająceTDB4
    Dynamiczne obciążenie spowodowane zaśnieżeniemDSL0
    Obciążenie skupionePionowe PL2, Poziome PL0
    Częściowy współczynnik bezpieczeństwaPAF 1
    Współczynnik odblaskuRA1, RA2, RA3 - w zależności od zastosowanego typu folii odblaskowej
    Odporność na korozjęSP1, Stal, powlekana ogniowo i lakierowana

    Opinie

    Napisz własną recenzję
    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą pisać Recenzje. Proszę Zaloguj się lub Załóż konto