Słupek prowadzący U-1b to kluczowy element infrastruktury drogowej, zaprojektowany do
optycznego prowadzenia ruchu drogowego. Jego głównym celem jest
poprawa bezpieczeństwa na drogach poprzez ułatwienie orientacji kierowcom w trudnych warunkach atmosferycznych oraz w nocy. Słupki te są szczególnie przydatne na drogach krajowych i wojewódzkich, gdzie widoczność i orientacja są kluczowe dla bezpiecznej jazdy.
Kluczowe cechy słupków prowadzących U-1b
- Wizualne prowadzenie ruchu: Słupek pomaga kierowcom w ocenie szerokości i przebiegu drogi, zwłaszcza w nocy i podczas złych warunków atmosferycznych.
- Montaż na barierach: Skrócone słupki prowadzące są przeznaczone do montażu na konstrukcjach stalowych oraz barierach drogowych.
- Odblaski oznaczające skrajnię: Na czerwonym polu słupka zamontowane są odblaski – czerwony z jednej strony i biały z drugiej – co zwiększa ich widoczność.
- Oznaczenia hektometrowe: Słupki mogą być oklejone oznaczeniami kilometrowymi i hektometrowymi, co jest pomocne szczególnie w przypadku wystąpienia sytuacji awaryjnej, bądź wypadku.
- Spełniający normy europejskie: Słupek U-1b posiada certyfikat zgodności WE (CE) według normy EN 12899-3-2007, co świadczy o jego wysokiej jakości i zgodności z europejskimi standardami.
Co daje instalacja słupków prowadzących?
- Zwiększone bezpieczeństwo: Dzięki odblaskom i oznaczeniom, słupek U-1b znacząco poprawia widoczność i orientację na drodze, co przyczynia się do redukcji wypadków.
- Wszechstronność: Możliwość montażu na barierach drogowych i konstrukcjach stalowych czyni go uniwersalnym rozwiązaniem dla różnych typów dróg.
- Trwałość: Wysokiej jakości materiały i zgodność z normami gwarantują długowieczność i niezawodność słupka w różnych warunkach.
Przykłady zastosowania
- Drogi krajowe i wojewódzkie: Zalecane na całej długości tych dróg.
- Drogi powiatowe i gminne: Do stosowania na odcinkach z łukami poziomymi o promieniach mniejszych od 450 m. Dodatkowo zalecane na całej długości drogi.
- Inne lokalizacje: Nie zaleca się stosowania na odcinkach dróg z chodnikami przy krawędzi jezdni oraz na terenie miast.
Montaż i usytuowanie słupków U-1b
Umieszcza się po stronie jezdni gdzie zainstalowana jest bariera ochronna bezpośrednio na barierze.
Powinny być umieszczane w jednej linii, równoległej do krawędzi jezdni, zapewniając niezmienność ich pionowego ustawienia.
Rozmieszczenie słupków pikietażowych
Słupki prowadzące U-1b rozmieszczenieMiejsce umieszczenia słupka |
Maksymalna odległość między słupkami [m] |
---|
Odcinki proste i łuki o promieniach R > 1500 m |
100 |
Łuki o promieniach R [m] |
501–1500 |
50 |
301–500 |
33 |
201–300 |
20 |
151–200 |
15 |
< 150 |
0,1 R |
Certyfikowany słupek prowadzący U-1b oferowany przez sklep drogowy MATECH to niezawodne i wszechstronne rozwiązanie do poprawy bezpieczeństwa na drogach. Dzięki swojej konstrukcji i odblaskom, zapewnia lepszą orientację w trudnych warunkach, co przyczynia się do zmniejszenia liczby wypadków. Jego certyfikacja zgodnie z europejskimi normami gwarantuje najwyższą jakość i trwałość.
Znaleźliśmy inne produkty, które mogą Cię zainteresować!