Znak B-22: zakaz skręcania w prawo - II generacja
Znak zabrania skręcania w prawo na skrzyżowaniu, przed którym jest ustawiony.
Opis produktu
Znak zabrania skręcania w prawo na skrzyżowaniu, przed którym jest ustawiony. Znak znajdujący się w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko najbliższej jezdni, przed którą został umieszczony, co jest istotne w przypadku skrzyżowań z drogą dwujezdniową. Umieszczona pod znakiem tabliczka T-22 "tabliczka wskazująca, że znak nie dotyczy rowerów jednośladowych" wskazuje, że znak nie dotyczy rowerów jednośladowych, gdy jest dla nich wyznaczony pas ruchu. Razem z B-21 może występować znak F-7 "sposób jazdy w związku z zakazem skręcania w prawo", który wskazuje możliwy dojazd do drogi, w którą skręcanie jest zabronione. Stosowany na skrzyżowaniach z jezdnią jednokierunkową, na którą nie ma wjazdu od strony skrzyżowania oraz, gdy pojazdy skręcające w prawo mogą utrudniać ruch. Rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach przewiduje stosowanie odmiany znaku F-7 "sposób jazdy w związku z zakazem skręcania w lewo" występującej wraz ze znakiem B-22. Nie ma jej jednak w Rozporządzeniu w sprawie znaków i sygnałów drogowych.
Wielkość znaku należy wybrać z listy rozwijanej "WYMIAR LICA" na górze
Dane techniczne
Typ odblasku | II generacja |
---|---|
Certyfikat | Oznakowanie CE
EN 12899-1:2007 |
Podkład | |
Lico | Folia odblaskowa TYP 2 |
Działanie wiatru | WL2 |
Czasowe odkształcenie zginające | TDB4 |
Dynamiczne obciążenie spowodowane zaśnieżeniem | DSL0 |
Obciążenie skupione | Pionowe PL2, Poziome PL0 |
Częściowy współczynnik bezpieczeństwa | PAF 1 |
Współczynnik odblasku | RA 2 |
Chromatyczność w świetle dziennym oraz współczynnik luminacji | CR1 |
Odporność na korozję | SP1, Stal, powlekana ogniowo i lakierowana |
Dobór wielkości znaków drogowych
Skrócone zasady doboru wielkości znaków w zależności od rodzaju drogi i usytuowania znaku w tabeli poniżej:
Grupa wielkości znaku | Przewidziana kategorie dróg i miejsca zastosowania |
---|---|
Znaki MINI |
|
Znaki MAŁE |
|
Znaki ŚREDNIE |
|
Znaki DUŻE |
|
Znaki WIELKIE |
|
UWAGA! Zasady doboru wielkości oznakowania tymczasowego
W przypadku prowadzenia prac w pasie drogowym należy zastosować o jedną grupę wielkości większe znaki niż standardowo stosowane na danym odcinku drogi. Wyjątek stanowi autostrada gdzie odpowiednia grupa wielkości to znaki WIELKIE! W miejscach szczególnie niebezpiecznych zaleca się stosowanie folii pryzmatycznej oraz łączenie oznakowania z sygnalizacją tymczasową czy urządzeniami bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Regulacje prawne
Zalecamy szczegółowo zapoznać się z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z dnia 23 grudnia 2003 r.)
Opinie
Produkty powiązane
- Napinacz do taśm ze stali nierdzewnej - system BAND441,57 zł 359,00 zł
- Słupek do znaku drogowego fi 60 - 4,5 m183,27 zł 149,00 zł
- Słupek do znaku drogowego fi 60 - 3,5 m146,37 zł 119,00 zł
- Słupek do znaku drogowego fi 60 - 3,8 m158,67 zł 129,00 zł
- Uchwyt krawędziowy do znaków drogowych (uniwersalny)9,84 zł 8,00 zł
- Słupek do znaku drogowego fi 60 - 4,2 m170,97 zł 139,00 zł
- Taśma do unieważniania znaków drogowychJuż od 104,55 zł 85,00 zł