Progi podrzutowe U-17

Progi podrzutowe U-17 należą do kategorii urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, których zadaniem jest wymuszenie fizycznego ograniczenia prędkości pojazdów do wartości około 5-8 km/h. Przeznaczone są do stosowania na drogach wewnętrznych, osiedlowych, terenach zakładów przemysłowych, parkingach oraz wjazdach na obszary zamknięte, gdzie inne środki zarządzania ruchem nie zapewniają wystarczającego poziomu bezpieczeństwa. Konstrukcja progów podrzutowych bazuje na modułach wykonanych z gumy pochodzącej z recyklingu lub tworzyw sztucznych, umożliwiających konfigurację długości i łatwy montaż. Geometria o wysokim kącie najazdu i niewielkiej długości pozwala na skuteczne wymuszenie redukcji prędkości. Zastosowanie wyraźnej, kontrastowej kolorystyki oraz certyfikowanych elementów odblaskowych zapewnia widoczność w warunkach ograniczonego oświetlenia. Rozwiązanie to skutecznie poprawia bezpieczeństwo na obszarach o dużym natężeniu ruchu pieszych i rowerzystów.
Zobacz jako SiatkaZobacz ListaZobacz

Produkty 19

Ustaw kierunek malejący
Zobacz jako SiatkaZobacz ListaZobacz

Produkty 19

Ustaw kierunek malejący

Progi podrzutowe – poprawa bezpieczeństwa w kluczowych miejscach

Progi podrzutowe U-17 to element bezpieczeństwa ruchu zaprojektowany z myślą o szybkim poprawie bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów poza drogami publicznymi. Charakteryzują się krótkim najazdem i znaczną wysokością wymuszając tym na kierowcach redukcję prędkości do około 5-8 km/h. Sprawdzają się w miejscach,gdzie znaki lub inne urządzenia BRD nie wystarczają do zapewnienia bezpieczeństwa.


Próg podrzutowy zastosowany na terenie zakładu produkcyjnego

Kluczowe cechy progów podrzutowych

  • Fizyczne ograniczenie prędkości - profil progu o wysokim kącie najazdu i niewielkiej długość wymuszają znaczną redukcję prędkości do około 5–8 km/h.
  • Wytrzymała konstrukcja - materiały o wysokiej odporności mechanicznej zapewniają odporność na intensywne użytkowanie, działanie soli drogowej, promieniowanie UV oraz zmienne warunki atmosferyczne.
  • Kanał stabilizacyjny - opcjonalne kanały na rurę wzmacniającą od spodu umożliwia wzmocnienie konstrukcji progu lug bezpieczne poprowadzenie instalacji technicznych bez potrzeby ingerencji w nawierzchnię.
  • Doskonałą Widoczność - czarno-żółta ostrzegawcza kolorystyka oraz elementy odblaskowe jak taśma odblaskowa 3M czy kocie oczka zapewniają dobrą widoczność zarówno w dzień, jak i w nocy.
  • Modularna budowa - pozwala na szybkie dopasowanie długości progu do szerokości jezdni lub specyficznych wymagań danego miejsca montażu.
  • Montaż stały lub tymczasowy – umożliwia dostosowanie progu do okazjonalnych potrzeb (np. wydarzeń).
  • Dedykowane komplety montażowe - gwarantuje stabilność całej konstrukcji oraz umożliwia szybki demontaż w razie potrzeby zmiany organizacji ruchu.
  • Zgodność z normami - Krajowa Ocena Techniczna potwierdza pełną zgodność z obowiązującymi normalni i przepisami.

Próg podrzutowy 420x500x50 zastosowany w celu uspokojenia ruchu na zamkniętym osiedlu domków jednorodzinnych

Zalety progów podrzutowych

  • Skuteczne wymuszanie ograniczenia prędkości eliminuje ryzyko przekroczenia dozwolonej prędkości, zapewniając większe bezpieczeństwo w strefach o zwiększonym ruchu pieszych.
  • Poprawa bezpieczeństwa na terenach osiedlowych, szkolnych czy zakładowych sprawia, że miejsca te stają się bardziej przyjazne dla użytkowników i minimalizują liczbę incydentów drogowych.
  • Redukcja ruchu tranzytowego pozwala ograniczyć niepożądany ruch samochodów spoza danego terenu, co chroni infrastrukturę i poprawia komfort mieszkańców oraz pracowników.
  • Ograniczenie emisji hałasu i spalin jest możliwe dzięki wymuszeniu płynnej, wolnej jazdy, co przekłada się na lepszą jakość powietrza oraz komfort akustyczny w otoczeniu.
  • Prosty i szybki montaż pozwala ograniczyć czas i koszty wdrożenia, a możliwość demontażu umożliwia dostosowanie organizacji ruchu do aktualnych potrzeb inwestora.
  • Uniwersalne rozwiązanie łatwo montowalne na każdej utwardzonej nawierzchni, jak beton, asfalt, kostka brukowa.

Rodzaje dostępnych progów podrzutowych U-17 - specyfikacja modeli

Model Wymiar (mm) Materiał Elementy odblaskowe Otwory montażowe Kanały wzmacniające Dodatkowe cechy
Próg podrzutowy LPPS 35 355x260x55 wulkanizowana guma kocie oczka 2 1
Próg podrzutowy PpVB-5/35 340x250x50 guma kocie oczka 2 1
Próg podrzutowy LPSS 40 EXELLENT 400x500x50 wulkanizowana guma kocie oczka 4
Próg podrzutowy LPSS 40 EXELLENT 400x500x75 wulkanizowana guma kocie oczka 4
Próg podrzutowy PpVB 7/40 405x250x70 guma kocie oczka 2 1
Próg podrzutowy PpVB-5/42 420x500x50 wulkanizowana guma 4 2 barwiony w masie, łączenie puzzel
Próg podrzutowy SLOWLY 3 PpVB-3/50 500x500x30 PCV kocie oczka 4
Próg podrzutowy SLOWLY 3 PpVB-5/40 400x500x50 PCV kocie oczka 4
Próg podrzutowy SLOWLY 7 PpVB-7/50 500x500x70 PCV kocie oczka 4
Próg podrzutowy LONG 56 1800x300x56 guma Taśma 3M + kocie oczka 4
Próg podrzutowy LONG 75 1800x300x75 guma Taśma 3M + kocie oczka 4
Punktowy próg podrzutowy PPP ø400x50 guma 6
Próg podrzutowy punktowy ø420x50 guma kocie oczka 4

Certyfikacja - Krajowa Ocema Techniczna znak B

Certyfikacja i zgodność z normami

Progi podrzutowe posiadają Krajową Ocenę Techniczną wydaną przez Instytut Badania Dróg i Mostów, co potwierdza ich efektywność oraz bezpieczeństwo stosowania. Ich montaż odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami ruchu drogowego, umożliwiając wdrażanie tego rozwiązania w miastach na terenie całego kraju.


Dedykowane komplety montażowe do progów podrzutowych mnt 110

Dedykowane akcesoria montażowe podnoszące trwałośc i niezawodność

Montaż progów podrzutowych z naszej oferty, zalecany jest za pomocą dedykowanych kompletów montażowych w klasie 5.6 z samohamownym gwintem zapewniającym poprawne mocowanie urządzeń i wieloletnie bezproblemowe użytkowanie.



Próg podrzutowy na osiedlu mieszkaniowym

Zastosowanie progów podrzutowych

Progi podrzutowe U-17 mogą być legalnie montowane wyłącznie na terenach o ograniczonej dostępności lub zamkniętych – takich jak drogi osiedlowe, tereny zakładowe, parkingi czy wjazdy zabezpieczone bramami lub szlabanami. Dopuszczalne są także na przejściach granicznych jako uzupełnienie zapory U-13b. Progi te służą wyłącznie do wymuszania bardzo niskiej prędkości (5-8 km/h).

  • Osiedla mieszkaniowe wykorzystują progi podrzutowe, aby skutecznie wymusić spowolnienie ruchu przy wejściach do klatek, placów zabaw czy stref wypoczynkowych.
  • Placówki edukacyjne montują progi w pobliżu szkół i przedszkoli, chroniąc dzieci i młodzież przed zagrożeniami związanymi z nadmierną prędkością pojazdów.
  • Parking i drogi wewnętrzne zakładów pracy są zabezpieczane progami, co minimalizuje ryzyko kolizji wśród pracowników i zapewnia lepszą kontrolę nad ruchem wewnątrzzakładowym.
  • Wjazdy na tereny zamknięte lub z szlabanami wyposażane są w progi, by poprawić skuteczność systemów kontroli dostępu i wymusić wolny wjazd pojazdów.
  • Rejony graniczne lub przy zaporach U‑13b często uzupełniane są progami podrzutowymi, aby dodatkowo ograniczyć prędkość i zwiększyć poziom bezpieczeństwa infrastruktury.

W niektórych przypadkach progi podrzutowe są także dopuszczalne na drogach publicznych, przykładowo przy przejściach granicznych, jako element wspomagający zapory U-13b.


Dlaczego warto wybrać nasze progi podrzutowe?

    • Oferujemy wyłącznie certyfikowane, trwałe progi podrzutowe, które są odporne na intensywne użytkowanie i działanie czynników zewnętrznych.
    • Zapewniamy elastyczność w doborze wariantów oraz szybkie terminy realizacji zamówień, dostosowując ofertę do potrzeb zarządców nieruchomości i przedsiębiorstw.
    • Gwarantujemy wsparcie techniczne oraz pełną dokumentację, co usprawnia proces wdrożenia i odbioru inwestycji.

    Progi podrzutowe stanowią niezawodne rozwiązanie dla zarządców dróg wewnętrznych, osiedli oraz terenów firmowych, zapewniając skuteczną kontrolę prędkości i podnosząc poziom bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów. Wysoka trwałość, zgodność z normami oraz możliwość dostosowania do indywidualnych potrzeb sprawiają, że inwestycja w certyfikowane progi podrzutowe to realne wsparcie polityki bezpieczeństwa i komfortu użytkowników przestrzeni publicznej oraz prywatnej.