Montaż separatorów parkingowych, separator ruchu - krok po kroku

Montaż separatorów ruchu drogowego i separatorów parkingowych to niezwykle łatwe w zastosowaniu i skuteczne rozwiązanie mające za zadanie podwyższyć bezpieczeństwo ruchu drogowego, w miejscach, gdzie inne rozwiązania nie dają zadowalającego efektu.

  • Separatory ruchu drogowego pomagają w łatwy, tani i bezpieczny sposób rozdzielić jezdnie drogowe w miejscach problematycznych.
  • Ich montaż sprawia, że dzięki powstaniu fizycznej przeszkody, zmuszają kierowców do przestrzegania organizacji ruchu.
  • Separator paringowy natomiast zabezpiecza przed skutkami nieumiejętnego parkowania i chronią elementy infrastruktury.

Przygotowanie narzędzi i materiałów

  • Wiertarka udarowa z wiertłami ø 12 mm (znacznik) oraz ø 14 mm (otwory montażowe)
  • Elektryczny klucz udarowy z regulacją momentu obrotowego lub klucz dynamometryczny.
  • Dedykowane przez producenta zestawy montażowe: zalecane śruby z samohamownym gwintem w kl 5.6 145 mm, kołek rozporowy 14x135, poszerzona podkładka ocynkowaną.
  • Odkurzacz przemysłowy, miotła do oczyszczenia otworów i jezdni.
Zaznaczanie otworów w separatorze parkingowym

Lokalizacja i wstępne ustawienie separatorów

  • Ustalamy układ separatorów i dobieramy miejsce montażu tak, aby ich płaszczyzna przylegała bezpośrednio nawierzchni.
  • Separatory układamy w finalnie dobranych miejscach montażu.
Montaż separatorów parkingowych - nawiercanie otworów montażowych

Zaznaczenie i nawiercanie otworów montażowych

  • Wiertłem ø 12 mm poprzez separator zaznacz wstępne punkty montażowe.
  • Przesuń separator na bok, aby uzyskać swobodny dostęp do miejsca instalacji.
  • Wiertłem ø 14 w wyznaczonych wcześniej miejscach wywierć otwory na głębokość 150 mm, utrzymując wiertło prostopadle do nawierzchni.
Instalacja kołków poprez separator od góry

Ustawienie separatora i osadzenie kołków rozporowych

  • Oczyść otwory z pyłu i urobku przy pomocy odkurzacza lub miotły.
  • Przesuń separator z powrotem na miejsce, tak by otwory w podstawie pokryły się wywierconymi otworami.
  • Kołki montażowe 14x135 mm instalujemy od góry "poprzez separator" do pełnego osadzenia, aż czoło kołka będzie zlicowane z wkładką montażową separatora.
WAŻNE

Dedykowane kołki rozporowe należy umieścić w otworach separatora i wbijać od góry poprzez sam separator. Ich konstrukcja i długość przystosowane są do dedykowanych śrub montażowych. Nie instaluj kołków POD SEPARATOREM licując z nawierzchnią - osłabi to połączenie.

Dokręcanie separatora parkingowego elektrycznymkluczem udarowym

Dokręcanie separatorów

  • Włóż każdą śrubę montażową z podkładką przez otwór separatora do uprzednio osadzonych w separatorze kołków.
  • Dokręcamy śruby elektrycznym kluczem udarowym, kontrolując, aby moment nie przekroczył 19Nm.
WAŻNE
  • Dokręcamy z siłą 19 Nm – zgodnie z zaleceniami producenta.
  • Pod żadnym pozorem nie dokręcamy śrub wiertarką, bądź wysokoobrotową wkrętarką bez możliwości ustawienia momentu obrotowego, grozi to zerwaniem mocowań!

W razie wątpliwości zalecamy skorzystać z doświadczenia profesjonalnych ekip montażowych celem zachowania wysokiej jakości montażu.

W przypadku samodzielnego montażu elementów BRD należy zapoznać się z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa odnoszące się do zastosowanych rozwiązań.

Montaż separatorów drogowych z użyciem zalecanych elementów montażowych zapewnia długotrwałe i bezproblemowe eksploatowanie ww. urządzeń.

Dedykowany komplet montażowy do separatorów parkingowy - Mnt 145x10 mm 135x14 mm

Dedykowany zestaw montażowy do separatorów parkingowych to rozwiązanie stworzone z myślą o wymagających instalacjach urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. Idealnie sprawdza się w montażu separatorów parkingowych, azyli drogowych, separatorów drogowych czy progów modułowych, które posiadają wysoko osadzone wkładki montażowe.


sparatory ruchu drogowego zamontowane celem rozdzielenia pasówseparatory patkingowe pod salonem samochodowymseparatory ruchu montowane w celu ochrony elewacjiseparator zamontowany celem ochrony okna