Montaż separatorów parkingowych, separator ruchu - krok po kroku
Montaż separatorów ruchu drogowego i separatorów parkingowych to niezwykle łatwe w zastosowaniu i skuteczne rozwiązanie mające za zadanie podwyższyć bezpieczeństwo ruchu drogowego, w miejscach, gdzie inne rozwiązania nie dają zadowalającego efektu.
- Separatory ruchu drogowego pomagają w łatwy, tani i bezpieczny sposób rozdzielić jezdnie drogowe w miejscach problematycznych.
- Ich montaż sprawia, że dzięki powstaniu fizycznej przeszkody, zmuszają kierowców do przestrzegania organizacji ruchu.
- Separator paringowy natomiast zabezpiecza przed skutkami nieumiejętnego parkowania i chronią elementy infrastruktury.
Przygotowanie narzędzi i materiałów
- Wiertarka udarowa z wiertłami ø 12 mm (znacznik) oraz ø 14 mm (otwory montażowe)
- Elektryczny klucz udarowy z regulacją momentu obrotowego lub klucz dynamometryczny.
- Dedykowane przez producenta zestawy montażowe: zalecane śruby z samohamownym gwintem w kl 5.6 145 mm, kołek rozporowy 14x135, poszerzona podkładka ocynkowaną.
- Odkurzacz przemysłowy, miotła do oczyszczenia otworów i jezdni.
Lokalizacja i wstępne ustawienie separatorów
- Ustalamy układ separatorów i dobieramy miejsce montażu tak, aby ich płaszczyzna przylegała bezpośrednio nawierzchni.
- Separatory układamy w finalnie dobranych miejscach montażu.
Zaznaczenie i nawiercanie otworów montażowych
- Wiertłem ø 12 mm poprzez separator zaznacz wstępne punkty montażowe.
- Przesuń separator na bok, aby uzyskać swobodny dostęp do miejsca instalacji.
- Wiertłem ø 14 w wyznaczonych wcześniej miejscach wywierć otwory na głębokość 150 mm, utrzymując wiertło prostopadle do nawierzchni.
Ustawienie separatora i osadzenie kołków rozporowych
- Oczyść otwory z pyłu i urobku przy pomocy odkurzacza lub miotły.
- Przesuń separator z powrotem na miejsce, tak by otwory w podstawie pokryły się wywierconymi otworami.
- Kołki montażowe 14x135 mm instalujemy od góry "poprzez separator" do pełnego osadzenia, aż czoło kołka będzie zlicowane z wkładką montażową separatora.
Dedykowane kołki rozporowe należy umieścić w otworach separatora i wbijać od góry poprzez sam separator. Ich konstrukcja i długość przystosowane są do dedykowanych śrub montażowych. Nie instaluj kołków POD SEPARATOREM licując z nawierzchnią - osłabi to połączenie.
Dokręcanie separatorów
- Włóż każdą śrubę montażową z podkładką przez otwór separatora do uprzednio osadzonych w separatorze kołków.
- Dokręcamy śruby elektrycznym kluczem udarowym, kontrolując, aby moment nie przekroczył 19Nm.
- Dokręcamy z siłą 19 Nm – zgodnie z zaleceniami producenta.
- Pod żadnym pozorem nie dokręcamy śrub wiertarką, bądź wysokoobrotową wkrętarką bez możliwości ustawienia momentu obrotowego, grozi to zerwaniem mocowań!
W razie wątpliwości zalecamy skorzystać z doświadczenia profesjonalnych ekip montażowych celem zachowania wysokiej jakości montażu.
W przypadku samodzielnego montażu elementów BRD należy zapoznać się z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa odnoszące się do zastosowanych rozwiązań.
Montaż separatorów drogowych z użyciem zalecanych elementów montażowych zapewnia długotrwałe i bezproblemowe eksploatowanie ww. urządzeń.
Dedykowany zestaw montażowy do separatorów parkingowych to rozwiązanie stworzone z myślą o wymagających instalacjach urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. Idealnie sprawdza się w montażu separatorów parkingowych, azyli drogowych, separatorów drogowych czy progów modułowych, które posiadają wysoko osadzone wkładki montażowe.