Przepisy

  1. Dlaczego znaki drogowe są różnej wielkości? Wytyczne i zastosowania

     Ilustracja przedstawiająca różne wielkości znaków drogowych w kontekście drogi miejskiej
    Zastanawiałeś się, dlaczego znaki drogowe mają różne rozmiary – inne na miejskich ulicach, a zupełnie inne na autostradach? Odpowiedni dobór wielkości znaków to nie przypadek, ale efekt przemyślanych przepisów i praktyki branżowej. Sprawdź, jak rozmiar tablic wpływa na bezpieczeństwo i co decyduje o wyborze klasy znaku!
    Czytaj więcej »
  2. Azyle drogowe: 7 kluczowych dowodów na skuteczność ochrony pieszych

    Przykład wyspy azylu zlokalizowanej na ulicy, zwiększającej bezpieczeństwo pieszych.
    Azyle drogowe – czyli specjalnie wydzielone wyspy na przejściach – coraz częściej pojawiają się w nowych i modernizowanych inwestycjach drogowych...
    Czytaj więcej »
  3. Strefa zamieszkania, droga wewnętrzna, strefa ruchu – Zasady, Bezpieczeństwo, Mandaty, Różnice

    Schematyczne porównanie: strefa zamieszkania, droga wewnętrzna, strefa ruchu i strefa ograniczonej prędkości – różnice i zasady 2025.
    Pojęcia takie jak strefa zamieszkania, droga wewnętrzna, strefa ruchu oraz strefa ograniczonej prędkości są dzisiaj kluczowe nie tylko dla kierowców, lecz także dla pieszych, rowerzystów i zarządców nieruchomości...
    Czytaj więcej »
  4. Pachołki drogowe - jak ustawiać zgodnie z przepisami?

    Pachołki drogowe ustawione na łuku drogi
    Pachołki drogowe U-23 są jednym z podstawowych narzędzi bezpieczeństwa na każdej polskiej drodze, a ich prawidłowe ustawianie wpływa nie tylko na sprawność prowadzenia ruchu, lecz także na bezpieczeństwo pracowników i kierowców
    Czytaj więcej »
  5. Zasady oznakowania progów zwalniających

    Oznakowanie progu zwalniającego
    Zasady oznakowania progów zwalniających są kluczowe dla bezpieczeństwa na drogach...
    Czytaj więcej »
  6. Progi zwalniające – zasady lokalizacji

    Próg zwalniający
    Progi zwalniające mogą być instalowane wyłącznie w miejscach, gdzie zachodzi potrzeba skutecznego ograniczenia prędkości...
    Czytaj więcej »
  7. Oznakowanie pionowe w czasowej organizacji ruchu

    Oznakowanie pionowe w czasowej organizacji ruchu
    Głównym celem oznakowania w organizacji czasowej jest zapewnienie bezpieczeństwa użytkowników drogi oraz pracowników wykonujących roboty, przy jednoczesnym utrzymaniu maksymalnej płynności ruchu...
    Czytaj więcej »
  8. Prędkość na obszarze zabudowanym: Kluczowe Aspekty Bezpieczeństwa

    Znak D-42 obszar zabudowany przy wjeździe do miasta
    Prędkość na obszarze zabudowanym jest kluczowym elementem regulującym sposób poruszania się pojazdów w miastach i wsiach. Zgodnie z polskim prawem, na obszarze zabudowanym maksymalna dopuszczalna prędkość wynosi zazwyczaj 50 km/h w godzinach od 5:00 do 23:00 oraz 60 km/h od 23:00 do 5:00, chyba że znaki drogowe wskazują inaczej...
    Czytaj więcej »
  9. Blokady parkingowe - co mówią przepisy, kiedy mogę zamontować?

    Blokady Parkingowe cena
    Czy mogę zamontować blokadę parkingową we własnym zakresie? Na co zwrócić uwagę i co mówią przepisy.
    Czytaj więcej »
  10. Lustra drogowe - co muszę wiedzieć przed montażem

    Poprawa widoczności poprzez zastosowanie lustra drogowego
    Lustra drogowe to urządzenia bezpieczeństwa ruchu pozwalające na poprawę bezpieczeństwa w miejscach o ograniczonej widoczności. Co muszę wiedzieć przed montażem?
    Czytaj więcej »
Posts loader